STEAM šachmatų pamokos naudojant informacines technologijas (nuotolinis mokymas)
all_inclusive
Nacionalinio lygmens programa
label_outline
Programos kodas:
121000840
access_time
Prasideda:
2022-10-01
person_outline
Organizatorius:
VšĮ "Lietuvos šachmatų mokykla"
Šia programa siekiama išmokyti vaikus žaisti šachmatais naudojant STEAM metodiką ir principus. Programos klausytojai yra ne tik supažindinami su šachmatų lenta ir figūromis, jų vertėmis bei pagrindinėmis žaidimo taisyklėmis, bet visa tai yra daroma per aktyvų klausinėjimą ir atsakymų paiešką pasitelkiant pagalbon gamtos mokslus (pvz., chemiją – kodėl šachmatų figūros gali būti pagamintos iš ledo, bet ne iš vandens ar dujų; fiziką – kaip veikia magnetinės šachmatų figūros demonstracinėje lentoje ir kas yra magnetinis laukas), technologijas (pvz., kaip veikia internetiniai šachmatai ir kas juos programuoja; kokie yra interaktyvios šachmatų lentos veikimo principai; kaip žaidžiama internetiniais šachmatais dvimatėje ir trimatėje erdvėje), inžineriją (kaip pasitelkus inžinerinį mąstymą galima patiems kurti šachmatų uždavinius ir modeliuoti įvairius sprendimo variantus, t.y. būti ne tik šachmatų žaidėjais, bet ir kūrėjais), menus (pvz., kaip aš piešiu savo mėgstamą šachmatų figūrą arba kaip aš lipdau šachmatų figūras iš plastilino, modelino ar kitos medžiagos) ir matematiką (pvz., per loginį-matematinį mąstymą lavinančių užduočių sprendimą, geometrinių figūrų pažinimą naudojant šachmatų lentą ir figūras). Vaikai skatinami ieškoti atsakymų per potyrius ir eksperimentuojant, o tam tikri šachmatų mokytojų užduoti klausimai paliekami atviri ir neatsakyti tam, kad programos klausytojams būtų sužadintas noras patiems individualiai ar komandose pažvelgti kūrybiškai į formuluojamas užduotis ir surasti galimus atsakymų variantus. Kiekvienoje šachmatų pamokoje akcentuojamas vienas ar keli STEAM principai, formuojant programos dalyvių įvairiapusę pasaulėžiūrą bei inovatyvų šachmatų ir bendražmogiškų gyvenimo tiesų mokslinį suvokimą. Programa įgyvendinama naudojant Zoom Meetings, Microsoft Teas arba Google Meets mokymo platformas. Programos dalyviai neribotai naudojasi ChessKid.com šachmatų mokymo platforma bei kitais nuotoliniais informacinių technologijų resursais.
arrow_back Grįžti